Lees ook ons corporate blog: platforme2e_logo_small

Nederland Werkt Online
HEMA olympics

Project info

Doel
HEMA wil in vijf maanden met een interne ‘olympiade’ het bedrijfsresultaat een stimulans te geven.

Aanpak
Iedereen doet mee aan HEMA olympics: de bakkerijen, het distributiecentrum, het hoofdkantoor en alle winkels in Nederland. In totaal vijftienduizend mensen. Het is een interne campagne met wedstrijdelement waarbij energie, saamhorigheid en motivatie centraal staan. Teams werken met elkaar aan gezamenlijke doelstellingen. Deze leveren een belangrijke bijdrage aan het bedrijfsresultaat. Per week en maand worden scoringslijsten gepubliceerd en winnende teams beloond met bronzen, zilveren of gouden medailles. Er is een actiesite opgeleverd met algemene informatie. Aangevuld met een teamomgeving (achter wachtwoord) voor decentrale online teamsamenwerking.

Resultaat
“De actiesite en teamomgeving zijn in recordtijd opgeleverd. In nog geen twee weken. Binnen budget bovendien. Ook daadwerkelijk gebruik door medewerkers verloopt voorspoedig. Participatie was al vrij snel na lancering boven verwachting. Een concreet businessdoel in de vorm van een inspirerende campagne, ondersteunt door online communicatie- & samenwerking, werkt heel goed. De resultaten zijn er naar.”

Angela Baas, Senior corporate communicatie adviseur HEMA.

 

< Vorige Volgende >